RS – kas tai?

Su raumenų skausmu esame susidūrę, ko gero, visi. Raumenų skausmas gali būti juntamas dėl labai skirtingų priežasčių. Jį gali sukelti raumenų perkrova, trauma, infekcinės ligos, elektrolitų disbalansas ar net kai kurie vaistai. Raumenų skausmas yra ženklas jog yra pažeistas audinys ar sutriko organo veikla, todėl reiktų išsiaiškinti skausmo priežastis ir tinkamai gydyti.

Skaityti toliau »

Raumenų skausmas (kitaip dar vadinamas mialgija) gali būti juntamas dėl daugybės priežasčių. Dažniausiai jį sukelia per didelis fizinis krūvis. Toks raumenų skausmas dažniausiai praeina savaime (skausmo malšinimo procesas gali būti spartinamas derinant poilsio režimą su tam tikrais fiziniais pratimais, masažais, naudojant nesteroidinius vaistus nuo uždegimo). Jei skausmas trunka ilgai, nepadeda įprastos pagalbos priemonės, būtina kreiptis į gydytojus, kadangi raumenų skausmo priežastimi gali būti ir tam tikros ligos.

Skaityti toliau »

Dažniausiai raumenų skausmas praeina savaime, kai raumenys pailsi ir atsipalaiduoja. Tačiau kartais gali tekti kreiptis ir į medikus. Kaip atskirti, kada reikalinga gydytojų pagalba?
Jei skausmas intensyvėja, tampa nepakeliamas, trunka ilgiau nei porą dienų, patemptos vietos atrodo paburkusios, skauda jas liečiant, juntamas nuo jų sklindantis karštis – pagalbos kreiptis reikėtų nedelsiant! Tai gali reikšti, jog yra prasidėjęs uždegimas, kuris gali pažeisti ir kitus audinius.

Skaityti toliau »

Apie sveiko maisto naudą yra girdėjęs kone kiekvienas. Manoma, kad kokybiški ir sveiki maisto produktai padeda stiprinti organizmą, gerinti medžiagų apykaitą ir apsisaugoti nuo įvairių ligų. O ar pagalvojote, kad sveika mityba gali padėti kovoti ir su skausmu?
Nors skamba neįtikėtinai, tačiau raumenų skausmus gali padėti sumažinti ir tam tikri maisto produktai.

Skaityti toliau »

Ne visada dėl raumenų skausmo kreipiamasi į gydytojus. Dažniausiai šis sveikatos sutrikimas gydomas namuose. Ką vertėtų apie tai žinoti?
Siekiant, kad raumenų skausmas praeitų kuo greičiau, gydantis reikėtų lankyti fizioterapijos procedūras bei vartoti tinkamus nuskausminančius, uždegimą slopinančius vaistus.

Skaityti toliau »

  • Atlikite apšilimą prieš treniruotę, nes jo neatlikus, rizika pasitempti raumenis didėja. Treniruotei pasibaigus, leiskite raumenims atvėsti.
  • Išvengti raumenų patempimų padeda tempimo pratimai prieš treniruotę ir po jos.
  • Stenkitės vartoti kuo daugiau skysčių prieš treniruotę, treniruotės metu ir po jos.
  • Jei dirbate sėslų, sėdimą darbą, bent kartą per valandą atlikite tempimo pratimus.

Nugalėti raumenų skausmą padeda reguliari lengvų treniruočių programa, tinkamas poilsis, miegas. Reikėtų vengti streso. Taip pat gali padėti jogos užsiėmimai bei meditacija.

Skaityti toliau »

Visuomenėje paplitę įvairūs mitai ir faktai apie skausmą ir jo gydymą. Vieni skausmą bando gydyti savarankiškai, kiti kreipiasi pagalbos į medikus, o treti mano, kad viskas praeis savaime. Ne viskas, ką galima išgirsti šia tema – mitai, yra ir labai tikslių pastebėjimų, todėl svarbiausia – veiksmingus būdus atskirti nuo prasimanymo.

Skaityti toliau »